KPN, het vervolg …

Zoals beloofd in mijn vorige post zou ik mijn verhaal afmaken. Mijn keuze zou UPC zakelijk worden, maar … dat modem zou een probleem worden. Hier en daar eens geïnformeerd over de mogelijkheid tot aanschaf van een kabelmodem buiten UPC om. Leuk gedacht, maar dat gaat dus niet werken. Er is geen winkel in Nederland die een modem geschikt voor kabel verkoopt. Wederom contact met UPC.

“Klopt meneer, u kunt alleen via ons een kabelmodem verkrijgen bij het abonnement”. “Pffff terug bij af”, dacht ik, maar dat bleek toch mee te vallen. Blijkbaar was deze medewerker van UPC beter op de hoogte. Hij wist me namelijk te vertellen dat ook het meegeleverde modem gebruikt kon worden i.c.m. een eigen mailserver. Er zou geen firmware op staan die poort 25 (smtp) blokt.

Meteen de beslissing maar genomen en de bestelling geplaatst. Vorige week kwamen de spullen binnen en afgelopen maandag meteen het nieuwe modem maar geconfigureerd en de boel aangesloten. Binnen 30 minuten lagen alle kabels op hun plek en was er verbinding met internet. Gelijk even een snelheidtestje gedaan en … waarachtig. De beloofde theoretische snelheid werd zelfs overtroffen (25 down / 2,5 up)

Tot nog toe dus geen problemen en vergeleken met eerder een super snelheid.

Maar daar blijft het niet bij. Wat schetst mijn verbazing als er deze week ineens een bericht op het antwoordapparaat staat van KPN. Of ik terug wilde bellen met de afdeling “Klanten reacties”. Vanmiddag maar eens even gedaan en ik moet echt zeggen dat dit een heel vriendelijke meneer was die begrepen had dat ik niet zo blij was met KPN. Om een lang gesprek wat korter te beschrijven wilde hij me aanbieden om het teveel betaalde bedrag van de gehele periode (bijna een jaar!) te crediteren. “Pardon? Heb ik dat goed verstaan? Zo maar, zonder nog meer te bellen en in wachtrijen te hangen à 10 cent per minuut heeft men bij KPN ineens besloten om …” “Ja zeker meneer”.

Danku KPN, blijkbaar bestaat er toch nog gerechtigheid.